wtorek, 16 maja 2017

Netflix Book Tag

Dzisiaj przychodzę do was z niezwykle przyjemnym, a przede wszystkim szybkim tagiem, który wypatrzyłam na blogu Judyty, na który bardzo serdecznie was zapraszam! Tymczasem bez zbędnego przedłużania przejdźmy do moich odpowiedzi. 


1. Recently watched: Ostatnia książka, którą skończyłaś czytać.
Wstyd się przyznawać, ale ostatnią książkę przeczytałam 22 marca i było to November 9 Colleen Hoover. Od tamtej pory nie zabrałam się za żadną powieść, moim jedynym spotkaniem z literaturą było czytanie kolejnych podręczników, zwłaszcza tych z biologii. November 9 okazało się być świetną lekturą i w moim rankingu książek królowej New Adult znajduje się tuż za Maybe Someday, a nawet pod pewnymi względami przewyższało moją ulubioną historię od Hoover, dlatego gorąco ją wam polecam!

2. Top Picks: Książka polecona ci na podstawie tego, co przeczytałaś wcześniej.
Myślę, że większość przeczytanych przeze mnie trylogii-dystopii poszła takim łańcuszkiem. Zaczęło się od Igrzysk Śmierci Suzanne Collins, po nich polecono mi Niezgodną Veronici Roth, po Niezgodnej była trylogia Delirium Lauren Oliver, a po Delirium Dotyk Julii Tahereh Mafi oraz Legenda Marie Lu... Można tak w nieskończoność.

3. Recently Added: Ostatnia książka, jaką kupiłaś.
Odsyłam was do mojego majowego stosiku, bo jest tego za wiele, żebym mogła wymieniać poszczególne tytuły ;) Może tylko wspomnę, że jestem najbardziej podekscytowana Królestwem kanciarzy (moja najukochańsza szajka złoczyńców wraca do gry!), Gniewem i świtem (retelling Baśni 1001 nocy brzmi genialnie i na pewno będzie miał cudowny, niepowtarzalny klimat), O wiele więcej (bo to Kim Holden, muszę mówić więcej?) oraz Głębią Challengera (ach, ta przepiękna okładka i pierwsze od dawna contemporary, które przykuło moją uwagę)! 

4. Popular on Netflix: Cztery książki, które wszyscy znają.
Bez wątpienia Harry Potter. Nawet osoby, które nigdy nie czytały książek ani nie oglądały filmów mają jako takie pojęcie o pewnych jego aspektach, no i jest to najcudowniejszy fikcyjny świat, jaki kiedykolwiek powstał! Wydaje mi się, że bardzo dużo osób będzie kojarzyło ze słyszenia choćby takie tytuły jak Duma i uprzedzenie Jane Austen czy Wichrowe Wzgórza Charlotte Bronte, bo to klasyki, ale z literatury popularnej pewnie także Władca Pierścieni (widziałam miliony razy tę ekranizację, lecz nie jestem w stanie przebrnąć przez książki), Gra o Tron, czyli Pieśń Lodu i Ognia czy Igrzyska Śmierci, bo choćby dzięki filmom/serialom te pozycje obiły się komuś o uszy.

5. Comedies: Zabawna książka.
Dwie autorki, których powieści nieustannie rozbawiają mnie do łez to Janet Evanovich ze swoją serią o niewydarzonej łowczyni nagród, czyli Stephanie Plum oraz Meg Cabot, której wszystkie historie uwielbiam, ale zwłaszcza z 1-800-Jeśli-Widziałeś-Zadzwoń. Jeśli szukacie jakiejś zabawnej książki na poprawę humoru, z czystym sumieniem mogę wam polecić te dwa komiczne cykle. Oczywiście muszę tutaj wspomnieć także o Ricku Riordanie, bo ten pisarz słynie z genialnego stylu pisania, który rozbawi każdego! 

6. Dramas: Postać, która jest królową/królem problemów.
Bez wątpienia Tris Prior z trylogii Niezgodna. O ile w pierwszej części jeszcze lubiłam Beatrice, o tyle w drugim tomie stała się królową dramatów, które z reguły tworzyła ona sama swoim nieodpowiedzialnym zachowaniem i nieprzemyślanymi decyzjami. Raniła tylko wszystkich dookoła, jednocześnie stawiając siebie w roli tej pokrzywdzonej i była niezwykle irytująca. 

7. Animated: Książka z kreskówkami na okładce.
Prawie każda książka Rainbow Rowell ma na okładce kreskówki (Fangirl czy Eleonora i Park). 

8. Watch it again: Książka lub seria, którą chcesz przeczytać ponownie.
Obecnie jestem w trakcie ponownego czytania Harry'ego Pottera po angielsku, mam zamiar także w tym roku powtórzyć sobie jeszcze Złodziejkę książek, ale najbardziej ciągnie mnie do ulubionych powieści z mojego dzieciństwa, czyli Dzieci z Bullerbyn, Ani z Zielonego Wzgórza czy Percy'ego Jacksona. To historie, na których się wychowałam i gdy byłam młodsza, czytałam je wielokrotnie, nie mogąc się od nich oderwać, ale od dłuższego czasu już tego nie robiłam i z chęcią znowu zanurzę się w swoje ulubione pozycje, by po raz kolejny odkryć ich magię <3

9. Documentories: Literatura faktu, którą polecasz wszystkim.
Niestety, nie czytam literatury faktu, więc tak naprawdę nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, ale może wy w komentarzach polecicie mi jakąś pozycję? Chętnie przejrzę wasze propozycje i może w końcu przeczytam coś, co jest zaliczane do literatury faktu! 

10. Action and Adventure: Książka pełna akcji.
Rick Riordan po raz kolejny pojawi się w tym tagu, jednak nic nie mogę poradzić na to, że ten autor pisze niezwykle wszechstronne powieści, które są właśnie naszpikowane akcją! Cały czas coś się dzieje i w jego historiach po prostu nie ma miejsce na nudę, szalone przygody naszych ulubionych, półboskich herosów obfitują w niespodziewane intrygi, walki z potworami i niebezpieczne wyzwania. Z całego serca polecam

11. New Releases: Najbardziej oczekiwana przez ciebie książka.
W tym roku wyszło już wiele powieści, na które strasznie czekałam (m.in. Pieśń Jutra, czyli trzecia część genialnego Czasu Żniw, Imperium Burz, czyli piąty tom przygód Celaeny Sordothien, Królestwo kanciarzy, czy choćby kolejne dwie książki Kim Holden!), ale bez wątpienia moim numerem jeden, na który czekam z utęsknieniem, jest A Court of Wings and Ruin, czyli trzeci tom Dworu cierni i róż. Druga część była tak genialna i skończyła się w takim momencie, że nie wiem, jak mam wytrzymać do czasu wydania ACOWARu w Polsce! Co prawda pojawiły się już pierwsze opinie, że zakończenie historii Feyry i Rhysanda nie dorównuje poprzednim częściom, jednak jestem dobrej myśli! 


Dzisiaj pisałam ostatnią maturę (mam nadzieję, że wszystkim chemia i geografia poszły dobrze!), teraz pozostaje mi tylko czekać na wyniki, dlatego mam nadzieję, że już wkrótce posty znowu zaczną się pojawiać regularnie i w końcu pojawią się recenzje, które nie gościły na blogu już od baaardzo dawna. Mam sporo do nadrobienia, ale już w czerwcu wszystko powinno wrócić do normy, a przynajmniej taką mam nadzieję. Tymczasem trzymajcie się cieplutko i dajcie znać, na wydanie jakiej książki najbardziej czekacie! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj drogi Czytelniku!
Każde Twoje słowo sprawi mi wiele radości, niezależnie czy są to słowa pochwały, krytyki, obietnica przeczytania recenzowanej książki w przyszłości - wszystko wywoła na mojej twarzy geekowaty uśmiech.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia