czwartek, 11 sierpnia 2016

7ReadUp 3.0 – stosik

Do tej pory nie brałam udziału w żadnym maratonie czytelniczym, ale ostatnio mam straszny problem, żeby zabrać się za nowe książki. Wakacyjna niemoc. Ponieważ uwielbiam stawiać przed sobą nowe wyzwania, uznałam, że będzie to najlepszy sposób, by ponownie zagłębić się w świat różnych historii, a przy okazji mieć trochę dobrej zabawy!
Z reguły dość szybko czytam, ale chyba nie dałabym rady zabrać się za 10 książek w zaledwie 7 dni, dlatego postanowiłam się wycwanić i do różnych kategorii dopasować tę samą powieść. I tak czeka mnie ambitne zadanie, jednak wierzę, że podołam.

  1. S JAK SIERPIEŃ  Zaczniemy od Mroczniejczego odcienia magii V. E. Schwab. Nazwisko autorki zaczyna się na literę S, więc wszystko się zgadza. Nie ukrywam, że bardzo chcę przeczytać tę powieść, bo zbiera głównie pozytywne recenzje, ale kiedy zabierałam się za nią po raz pierwszy, po prostu utknęłam. Może akurat tym razem uda mi się ją przeczytać od początku do końca, bo i tematyka moja, i klimat, więc nie pozostaje mi nic innego, jak wziąć się w garść ;) 
  2. OŚMIOLITEROWY SIERPIEŃ  Myślałam, że będę musiała długo szukać, ale z pomocą przyszła mi Playlist for the dead. Posłuchaj a zrozumiesz Michelle Falkoff. Zastanawiałam się przez chwilę również nad Z mgły zrodzony Brandona Sandersona, jednak jest to porządna cegiełka, a podczas czytania tej książki nie chcę się spieszyć, by w pełni docenić kreację podobno niesamowitego świata. 
  3. WYPAD NAD MORZE – Okazuje się, że znalezienie na mojej półce nieprzeczytanej książki z motywem wody na okładce graniczy z cudem. Mam aż jedną! Owym szczęśliwcem jest Kiedy pada deszcz Lisy de Jong. Co prawda trzeba porządnie zmrużyć oczy, by dostrzec wodę za bohaterami, ale jest! W dodatku nawiązanie do wody znajduje się w tytule, więc chcę bonusowe punkty :D Jestem strasznie podekscytowana perspektywą przeczytania tej powieści, bo tęskno mi do dobrego New Adult.
  4. OSTATNIE PODRYGI WAKACJI  Książką, z przeczytaniem której ciągle zwlekam jest zdecydowanie Przegląd Końca Świata: Blackout Miry Grant. Ja po prostu nie chcę się rozstawać z tą oryginalną historią, z moim OTP i zombiakami, a to już ostatnia część trylogii i serce mi się kraja. Odkładam tę powieść już chyba półtorej roku, więc może wyzwanie zmusi mnie do przełamania się.
  5. SIERPIEŃ W HRABSTWIE OSAGE – Okazuje się, że niewiele mam na półkach nieprzeczytanych książek, które doczekały się ekranizacji, ale po długich poszukiwaniach dokopałam się do Rozważnej i romantycznej Jane Austen. Przy okazji wypełnię jedno z moich własnych wyzwań na wakacje, czyli przeczytam coś z klasyki, yay!
  6. WAKACJE PRZED KOMPUTEREM  Mówiłam, że będę sprytna i do kategorii z książkami polecanymi przez booktuberów dopasowałam Mroczniejszy odcień magii V. E. Schwab. W końcu to ulubiona autorka jessethereader, więc wszystko się zgadza!
  7. WAKACYJNA OPALENIZNA  Czyli powieść z brązem lub pomarańczem na okładce. I po raz kolejny Mroczniejszy odcień magii. Może dla niektórych to czerwień, ale dla mnie na okładce jest pomarańcz, nazwijcie mnie daltonistką. 
  8. ZARAZ POWRÓT DO SZKOŁY – I Playlist for the dead, i Kiedy pada deszcz to książki z uczniami lub studentami, więc idealnie trafiłam!
  9. KONIEC WAKACJI  Zakończeniem serii jest właśnie Blackout Miry Grant, czyli ostatni tom Przeglądu Końca Świata. Naprawdę nie chcę rozstawać się z tą historią!
  10. ÓSMY MIESIĄC – Kombinowałam strasznie z tymi półkami, żeby trafić na odpowiadającą mi powieść xD Ale udało się! Ósmą powieścią od spodu jednego ze stosów stojących na moim biurku jest Powietrze, którym oddycha Brittainy C. Cherry. Podobno ta historia znacząco różni się od Art&Soul, więc zobaczymy, jak to będzie. 
Tak książki prezentują się razem.
Jeżeli uda mi się zabrać za wszystkie wymienione wyżej książki, przeczytam 2230 stron, grubość grzbietu wyniesie 14,5 cm. Wydaje mi się, że to dużo jak na tydzień zmagań, zwłaszcza że to mój pierwszy maraton, ale zobaczymy, jak to będzie w rzeczywistości :) 
Bierzecie udział w wyzwaniu organizowanym przez Marthę? Zachęciłam Was do udziału w wersji hard i skompletowania swojej własnej listy książek pasujących do wyzwania?

22 komentarze:

  1. O, nie słyszałam o tym maratonie! Co prawda, też wątpię, by udało mi się przeczytać 10 książek, ale może też bym nagięła zasady i dopasowała więcej kategorii do jednej książki? Zobaczymy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja także nie słyszałam o tym wyzwaniu/maratonie. W tym miesiącu raczej się obejdzie i nie zrobię tego, bo mam trochę innych rzeczy na głowie, ale kiedyś mogę, kiedy będę miała lżejszy czas.
    Z książek kojarzę BlackOut i Playlist for the Dead, jednakże żadnej nie mam ochoty na przeczytanie, bo to nie jest ta tematyka, którą się interesuję.
    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się nadal zastanawiam, ale chyba wezmę udział. :D Niezłe książki wybrałaś, życzę Ci powodzenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tym wyzwaniu i chyba jest dla mnie zbyt ,,hard'' ;) Niemniej gratuluję Ci imponujących wyników.

    Pozdrawiam!
    www.papierowenatchnienia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o 7RedUpie, kilka blogerek bierze w nim udział :) Ale sama nie jestem jeszcze przekonana do maratonów, dlatego jeszcze w żadnym nie wzięłam udziału. Z Twojej listy znam tylko: Playlist for the dead, które mam zamiar w przyszłości przeczytać ;D
    Pozdrawiam i powodzenia życzę ♥
    Viks Follow

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzymam kciuki za powodzenie w maratonie :) Sama nie próbuję swoich sił, bo na pewno nie dam rady przeczytać kilku powieści w tak krótkim czasie.

    OdpowiedzUsuń
  7. 2,3 i 10 bym czytała. A resztę to nie! Zazdroszczę czasu na takie wyzwanie. ;) Ja już ledwo wyrabiam z czasem na publikacje recenzji, a co dopiero na jeszcze większą ilość czytanych książek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Również chcę wziąć udział w tym wydarzeniu, ale jeszcze waham się czy wybrać wersję hard, czy easy ;)
    Z Twojego stosiku, czytałam "Powietrze, którym oddycha" i jest całkowicie zachwycona tą historią, rzeczywiście różni się od "Art&Soul", ale jest napisana naprawdę wspaniale :) Czytałam też niedawno "Kiedy pada deszcz" i przyznam, że niestety czuję się zawiedziona, być może to dlatego, że wcześniej czytałam bardzo podobną książkę i przerwa między nimi była zbyt krótka.
    Powodzenia w realizacji planów!

    http://k-siazkowyswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. "Powietrze, którym oddycha" oraz "Kiedy pada deszcz" czyta się w ekspresowym tempie, dlatego jestem pewna, że sobie poradzisz. Życzę Ci powodzenia!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nigdy nie brałam udziału w tym maratonie, nawet gdy wcześniej był pod inną nazwą, jakoś tak zniechęcało mnie to, że poległabym od razu, ale teraz postanowiłam wziąć udział. Wiem, że polegnę, ale jestem ciekawa ile książek przeczytam przez te 7 dni :)
    Szczególnie gdy planuję niezbyt grube wybrać XD

    OdpowiedzUsuń
  11. Maraton kuszący, i chętnie bym się go podjęła (też byłoby pierwsze tego typu wyzwanie dla mnie :D), ale nie dość, że od jutra zaczynam jazdy, więc dwie godziny z dnia wyjęte, to od poniedziałku Q idzie do szkoły, na kurs przygotowawczy do stażu... więc nie ma mowy, żebym podołała takiemu maratonowi ;<
    A jeśli chodzi o wybrane książki, to koniecznie, ale to ko o n i e c z n i e muszę sięgnąć po Mroczniejszy odcień magii, ale uwzięłam się, ze go kupię, bo... no kurcze, ta okładka jest cudna! <3 Niestety sierpniowe fundusze już wyczerpałam ;/
    Pozdrawiam ciepło,
    Q.
    https://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również biorę udział w wersji hard i to też moje pierwsze takie zmagania. Ja mam dokładnie o centymetr mniej do czytania. Życzę powodzenia w podołaniu wszystkim wyzwaniom.
    Pozdrawiam,
    http://czytelniczaeminencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Sporo do przeczytania jak na tydzień. Życzę powodzenia! Ja sama nigdy nie brałam udziału w maratonie, a tym razem, chociaż słyszałam o nim od Matrhy Oakiss, również nie mogę wziąć udziału, bo w tym terminie akurat wyjeżdżam na wakacje. :/ Cóż... z wybranych przez Ciebie książek czytałam jedynie ,,Playlist for the Dead" i niestety jest to lektura, na której bardzo się zawiodłam. Niemniej jednak, powodzenia! :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z booksofsouls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyzwanie genialne :D gdyby nie to, że mam czytelnicze plany już na kolejne dwa miesiące to pewnie też bym wzięła udział! Ale tobie życzę powodzenia.
    Czekam na opinie na temat "Mroczniejszego odcienia magii" - bo ja sama jestem nim zaintrygowana!
    Pozdrawiam.

    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy pomysł na maraton, ale sama za nimi nie przepadam więc nie biorę udziału. Bardzo ciekawe wybory, wycwaniłaś się z Mroczniejszym odcieniem magii! :D Muszę w końcu przeczytać tę książkę!
    Laura z bloga http://bukowy-dworek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja sama niestety nie mam czasu, żeby spróbować takiego maratonu, ale może kiedyś? Tymczasem Tobie życzę powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Masz cudowne plany i trzymam kciuki byś wszystko przeczytała w tym czasie <3 Większość tych książek mam w planie, natomiast Playlistę czytałam i była... średnia, mam nadzieję, że tobie spodoba się bardziej ^-^ Przyznam, że jeszcze nigdy nie brałam udziału w 7readUp, ale tym razem się zastanawiam nad udziałem :)
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  18. Życzę powodzenia!
    Ja niestety nie wezmę udziału w kolejnym wyzwaniu, bo moje dwa niestety dalej kuleją. Ale z przyjemnością będę śledzić postępy ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Życzę powodzenia! Ja nie zdecydowałam się na wzięcie udziału, bo maratony chyba nie są dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Porządny stosik! Trzymam kciuki by udało Ci się przeczytać jak najwięcej :D

    OdpowiedzUsuń

Witaj drogi Czytelniku!
Każde Twoje słowo sprawi mi wiele radości, niezależnie czy są to słowa pochwały, krytyki, obietnica przeczytania recenzowanej książki w przyszłości - wszystko wywoła na mojej twarzy geekowaty uśmiech.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia