sobota, 9 lutego 2019

100 książek, które chcę przeczytać [2019]

W tym roku zastanawiałam się, czy w ogóle jest sens tworzyć listę 100 książek, które chcę przeczytać w 2019 roku. Chociaż pisanie tego zestawienia dostarcza mi mnóstwa frajdy, w zeszłym roku odznaczyłam niewiele książek i to mnie trochę zdemotywowało. Później doszłam jednak do wniosku, że z 28 książek, które przeczytałam w 2018 roku, aż 15 znajdowało się na liście, czyli ponad połowa, w związku z czym stwierdziłam, że w sumie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby znowu stworzyć zestawienie, jednocześnie dobrze się przy tym bawiąc. Moje 100 książek z 2018 i 2019 roku znajdziecie tutaj i tutaj. Zaznaczone na szaro okładki oznaczają przeczytaną powieść, a kliknięcie w pogrubiony tytuł przeniesie was do recenzji. 
P. S. Mam wrażenie, że z roku na rok moja lista staje się coraz bardziej nieuporządkowana xD


Nasze życzenie, Tillie Cole // Kiedy pozostaje żal, Lisa De Jong // O wiele więcej, Kim Holden // Gus, Kim Holden // Wszystkie nasze obietnice, Colleen Hoover // Pozwól mi zostać, Tijan Meyer // Ogień, który ich spala, Colleen Hoover // Siła, która ich przyciąga, Brittainy C. Cherry

New Adult to jeden z moich ulubionych gatunków, ale jak mogliście się przekonać w moim podsumowaniu roku, w 2018 nie przeczytałam zbyt wiele książek, które można zaliczyć do tego typu literatury. Mam nadzieję, że przerwę tę złą passę i znowu wrócę do czytania NA, bo znowu pragnę poczuć te wszystkie emocje, za które pokochałam ten gatunek, który zawsze dostarczał mi mnóstwa wzruszeń. Jest tutaj wiele tytułów z poprzednich lat, ponieważ narobiły mi się spore zaległości, zwłaszcza jeśli chodzi o Kim Holden, która już stanowczo zbyt długo spoczywa w mojej biblioteczce i najwyższy czas rozliczyć się z mojej półki wstydu.

Żółwie aż do końca, John Green // Nasz ostatni dzień, Adam Silvera // Zostawiłeś mi tylko przeszłość, Adam Silvera // Raczej szczęśliwy niż nie, Adam Silvera // Wróć, jeśli masz odwagę, Estelle Maskame // Eliza i jej potwory, Francesca Zappia // Aż po horyzont, Morgan Matson // Oddam ci słońce, Jandy Nelson

W young adult contemporary prowadzi głównie Adam Silvera, ponieważ od bardzo dawna chcę zapoznać się z jego twórczością, a wciąż nie miałam ku temu okazji i strasznie nad tym ubolewam. Natomiast dolny rząd to książki, które również leżą na półce już od dawna i najwyższy czas się zmotywować do sięgnięcia po nie! W zeszłym roku przeczytałam całkiem sporo książek z tego gatunku, a Słońce też jest gwiazdą i Konkurs niesamowicie mnie zachwyciły!

Obsidio, Amy Kaufman, Jay Kristoff // Kosiarze, Neal Shusterman // Buntowniczka z pustyni, Alwyn Hamilton // Replika, Lauren Oliver // Imperium burz, Sarah J. Maas // Wieża świtu, Sarah J. Maas // Dwa światy, Jennifer L. Armentrout // Marzyciel, Laini Taylor

Wstyd się przyznawać, że jestem w plecy, jeśli chodzi o mój ukochany cykl, czyli Szklany tron. Zaczynałam czytać tę serię, kiedy jeszcze nikt u nas nie znał nazwiska Sary J. Maas i byłam na bieżąco, aż do Imperium burz, wciąż nie przeczytałam też Wieży świtu, a tutaj zaraz zostanie u nas wydana ostatnia część! Obsidio jest oczywiście na mojej liście must read, bo coraz bardziej zakochuję się w tej historii, Marzyciel czeka na swoją kolej, a Jennifer L. Armentrout to Jennifer L. Armentrout, czytam wszystkie jej książki jak leci!

Waleczna czarownica, Danielle L. Jensen // Podróżniczka, Alexandra Bracken // Lalkarz z Krakowa, R. M. Romero // Firstlife. Pierwsze życie, Gena Showalter // Uwięziona w bursztynie, Diana Gabaldon // Tusz, Alice Broadway // Gdzie niebo mieni się czerwienią, Lisa Lueddeke // Mitologia nordycka, Neil Gaiman

Oprócz Tuszu i Gdzie niebo mieni się czerwienią wszystkie książki posiadam, więc teraz wystarczy tylko po nie sięgnąć ;) Waleczna czarownica chodzi za mną już od dawna, ale kończenie trylogii nigdy mi nie wychodziło i przez to wciąż jej nie przeczytałam, od dawna chciałam też kontynuować serię Obca i sięgnąć po Gaimana, więc trzymajcie kciuki, żeby udało mi się wszystko zrealizować w tym roku.

Lucyfer, Jennifer L. Armentrout // Księżniczka popiołu, Laura Sebastian // Kirke, Madelaine Miller // Dni krwi i światła gwiazd, Laini Taylor // W spojrzeniu wroga, Amie Kaufman, Meagan Spooner // W sercu światła, Amie Kaufman, Meagan Spooner // Po zmierzchu, Alexandra Bracken // Król uciekinier, Jennifer A. Nielsen

W zeszłym roku wyjątkowo kiepsko szło mi kończenie pozaczynanych serii, ale jednym z moich noworocznych postanowień jest wreszcie sięganie po finałowe tomy i doprowadzanie ulubionych historii do końca. A żeby nie było nudno, znalazło się też miejsce dla kilku nowych powieści ;)

Bożogrobie, Jay Kristoff // Przegląd końca świata. Blackout, Mira Grant // The Winner's Kiss, Marie Rutkoski // Ameryka w ogniu, Omar El Akkad // Czarny pryzmat, Brent Weeks // Studnia wstąpienia, Brandon Sanderson // Bohater wieków, Brandon Sanderson // Droga królów, Brandon Sanderson

I czas na high fantasy! Nagle bardzo mocno zatęskniłam za tym gatunkiem, a Brandon Sanderson jest współczesnym mistrzem podobnych historii, więc pragnę kontynuować moją przygodę Z mgły zrodzonym, a także sięgnąć po Drogę królów, która jest podobno nieziemska; zarówno pod względem fabuły, jak i grubości kolejnych tomów ;) Nibynoc to moje odkrycie zeszłego roku, dlatego już nie mogę się doczekać, kiedy sięgnę po Bożogrobie!

Cinder, Marissa Meyer // Scarlet, Marissa Meyer // Cress, Marissa Meyer // Winter, Marissa Meyer // Ruina i rewolta, Leigh Bardugo // Okrutna pieśń, Victoria Schwab // Mroczny duet, Victoria Schwab // Ciemna strona, Tarryn Fisher

Saga księżycowa wciąż czeka na swój maraton, po Ruinę i rewoltę muszę sięgnąć jak najszybciej, bo w Ameryce został już wydany King of Scars, czyli historia naszego ukochanego króla Mikołaja i uwaga, znalazło się tam też miejsce dla Niny z Szóstki Wron! Co prawda wszystkich kocham jednakowo, ale Nina zajmuje specjalne miejsce w moim sercu i nic nie potrafię na to poradzić. Postanowiłam też dać drugą szansę Victorii Schwab po nieudanym spotkaniu z Mroczniejszym odcieniem magii. 

Znak Ateny, Rick Riordan // Dom Hadesa, Rick Riordan // Krew Olimpu, Rick Riordan // Greccy bogowie według Percy'ego Jacksona, Rick Riordan // Ukryta wyrocznia, Rick Riordan // Mroczna przepowiednia, Rick Riordan // Młot Thora, Rick Riordan // Statek umarłych, Rick Riordan

Wiem, że od dawna obiecuję, że nadrobię książki Ricka Riordana, ale nic z tego nie wychodziło... Teraz jednak wszystkie te powieści są już u mnie na półce, więc nie mam wyjścia! O ile o Magnusa się nie martwię, bo kocham jego wątek, o tyle moje początki z Olimpijskimi herosami były ciężkie, jednak mam nadzieję, że w tym roku się ze sobą polubimy ;)

Harry Potter and the Goblet of Fire, J. K. Rowling // Harry Potter and the Order of the Phoenix, J. K. Rowling // Harry Potter and the Half-Blood Prince, J. K. Rowling // Harry Potter and the Deathly Hallows, J. K. Rowling // Papierowa księżniczka, Erin Watt // Królowie Dary, Ken Liu // Tancerze burzy, Jay Kristoff // Dzikie łabędzie. Trzy córki Chin, Jung Chang

Harry wciąż czeka na przeczytanie po angielsku... O rany, naprawdę nie zrealizowałam dużej części planów z zeszłego roku. Zaczęłam czytać Tancerzy burzy, ale mi nie podeszli, dam im jednak drugą szansę, skoro zakochałam się w Nibynocy! A Dzikie łabędzie to moje pierwsze spotkanie z literaturą non fiction i nie było łatwo, ale zdecydowanie rozbudziła mój apetyt do częstszego sięgania po podobne tytuły. 

Muza, Jessie Burton // Miniaturzystka, Jessie Burton // Jeździec miedziany, Paullina Simons // Idź, postaw wartownika, Harper Lee // Szare śniegi Syberii, Ruta Sepetys // Sól morza, Ruta Sepetys // Światło, które utraciliśmy, Jill Santpopolo // Kasacja, Remigiusz Mróz

Szare śniegi Syberii i Sól morza to moje absolutne must read na ten rok, jestem bardzo podekscytowana tymi książkami i już nie mogę się doczekać, aż będę trzymała je w swoich dłoniach! Jestem też bardzo podekscytowana Jeźdźcem miedzianym. W zeszłym roku sięgnęłam też po swoją pierwszą książkę Remigiusza Mroza, która mnie rozczarowała, ale wszyscy do drugiego podejścia polecają mi Chyłkę, więc jeszcze go nie skreślam. 

Słowik, Kristin Hannah // Światło, którego nie widać, Anthony Doerr // Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augusta, Claire North // Dotyk, Claire North // Pamiętnik z mrówkoszczelnej kasety, Mark Helprin // Droga do domu, Yaa Gyasi // Shantaram, Gregory David Roberts // Jej wszystkie życia, Kate Atkinson

Tej ósemki też nie ruszyłam, a na liście znajduje się od dawna. Na pewno jednak przeczytam Słowika w tym toku i nie mogę się z tego wycofać, bo już za długo leży na mojej półce. Nie gaśnie też moja ekscytacja związana z Drogą do domu, choć teraz trudno zdobyć to wydanie. Chcę w końcu zacząć sięgać po nieco ambitniejsze tytuły, ponieważ ya już mi nie wystarcza i mam nadzieję, że te książki okażą się strzałem w dziesiątkę.

And I Darken, Kierstin White // The Empress, S. J. Kincaid // The Crown's Game, Evelyn Skye // Flame in the Mist, Renee Ahdieh // Stalking Jack the Ripper, Kerri Maniscalco // Children of Blood and Bone, Tomi Adeyemi // Ever the Hunted, Erin Summerill // King of Scars, Leigh Bardugo

A teraz tradycyjnie czas na zagraniczne tytułu, które bardzo chciałabym przeczytać. Ostatnio zamówiłam sobie kolekcjonerskie wydanie Trylogii Grisza i jeśli przyjdzie w dobrym stanie, może zacznę kupować też książki po angielsku, choć niestety są one droższe niż w Polsce. Ale widzicie te piękne okładki? Choćby dla nich zdecydowanie warto ;) 

Wichrowe wzgórza, Emily Bronte // Portret Doriana Graya, Oscar Wilde // Wielki Gatsby, F. Scott Fitzgerald // Wyznania gejszy, Arthur Golden // Duma i uprzedzenie, Jane Austen // Anna Karenina, Lew Tołstoj // Nędznicy, Victor Hugo // Dracula, Bram Stoker

I na koniec standardowo klasyka, z której również nic nie przeczytałam w zeszłym roku. W tym chcę przeczytać co najmniej trzy tytułu znajdujące się na tej liście! Moim jedynym usprawiedliwieniem jest to, że w zeszłym roku prawie w ogóle nie czytałam, stąd brak także klasyki, ale teraz mam silną motywację i chęci do czytania. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj drogi Czytelniku!
Każde Twoje słowo sprawi mi wiele radości, niezależnie czy są to słowa pochwały, krytyki, obietnica przeczytania recenzowanej książki w przyszłości - wszystko wywoła na mojej twarzy geekowaty uśmiech.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia