sobota, 18 listopada 2017

K-drama: School 2017

Seria School cieszy się w Korei dość dużą popularnością i jest znaną kuźnią nowych, nieznanych talentów. School 2017 jest już siódmą odsłoną tego cyklu i, choć nie widziałam poprzednich, właśnie od niej postanowiłam zacząć oglądanie szkolnej serii. I mówiąc w skrócie – jestem zachwycona, a ten koreański serial wskakuje do wora moich ulubionych.

Ra Eun Ho to zwykła uczennica, która zajmuje niską pozycję w szkolnym rankingu. Mimo to marzy o dostaniu się na jeden z najlepszych uniwersytetów w kraju, gdzie studiuje chłopak, który jej się podoba i gdzie chce się rozwijać w grafice komputerowej, już teraz zajmując się rysowaniem własnych webtoonów. Eun Ho zostaje jednak uznana za przestępczynię, gdyż znajduje się w złym miejscu o złym czasie. Ra Eun Ho postanawia oczyścić swoje imię, w tym celu musi jednak złapać prawdziwego winowajcę – tajemniczego X, który sieje zamęt w szkole, ujawniając korupcję w gronie pedagogicznym i inne nieprawidłowości w prowadzeniu szkoły.

#aesthetics
Na uwagę w School 2017 zasługuje przede wszystkim romans. Już od pierwszej sceny, w której Ra Eun Ho i Hyun Tae Woon pojawiają się razem, zaczęłam ich ze sobą shippować, mówię całkiem poważnie. Oni są dla siebie po prostu idealni! Ta dwójka jest razem tak cudowna, że nie mogłam oderwać od nich wzroku, niczym wariatka piszcząc z zachwytu przy najmniejszych przejawach wzajemnej sympatii. Relacja między głównymi bohaterami, nawet jak na standardy koreańskiej dramy, rozwija się naprawdę powoli, co miało w sobie mnóstwo uroku i świeżości (choć momentami było frustrujące, bo nie doczekaliśmy się nawet jednego pocałunku). Od niechęci wywołanej błędną oceną postępowania, przez stopniowe, wzajemne rozumienie, zawarcie paktu, bliską przyjaźń aż po piękny rozkwit pierwszej miłości. Scenarzyści wykonali kawał dobrej roboty, w przekonujący sposób pokazując uczucie, jakim darzyli się Eun Ho i Tae Woon, nie miałam żadnych wątpliwości, że są dla siebie stworzeni. Oprócz jednej sytuacji, która została wprowadzona na potrzeby zbudowania napięcia/dramatu – spór między głównymi bohaterami był sztuczny, zupełnie niezrozumiały i niepotrzebnie rozdmuchany – jestem pod ogromnym wrażeniem tego, jak rozwijała się ich relacja. To jeden z najsłodszych, ale nieprzesłodzonych(!) romansów, jakie kiedykolwiek widziałam, naprawdę, uwielbiam każdy jego aspekt, cały czas się nimi zachwycałam i właściwie inne wątki mogłyby dla mnie nie istnieć, do szczęścia wystarczał mi związek Ra Eun Ho i Hyun Tae Woona. Wciąż na samą myśl o nich nie mogę przestać się uśmiechać, byli tak słodcy, uroczy i zabawni.

My boy with smooth moves <3
School 2017 ku mojemu niezadowoleniu nie jest jednak tylko dramą o pierwszej miłości. Przede wszystkim opowiada o nieprawidłowościach w szkole, nierównym traktowaniu uczniów, korupcji i znieczulicy szerzącej się wśród nauczycieli, prześladowaniu oraz presji kładzionej na bycie najlepszym. Rzeczy, które dzieją się w fikcyjnym liceum w dramie są niedopuszczalne, ale niestety, mogą zdarzyć się w każdej szkole. Rodzice bogatych dzieci wywierają presję na nauczycieli, którzy zaczynają faworyzować lepiej usytuowanych uczniów, a nawet zamiatają ich poważne przewinienia, jak pobicie, pod dywan. W celu cięcia kosztów na stołówkach podaje się dania przyrządzone z przeterminowanych składników, a wysokie stopnie i bycie na czele jest wszystkim. Serial opowiada o nierównej walce głównych bohaterów z chorym systemem, który dopuszcza takie możliwości. Uwielbiam ideę X i wszystkie akcje, jakie przeprowadzał na terenie szkoły, scenarzyści wykazali się ogromną kreatywnością oraz błyskotliwością.


School 2017, mimo że jest dramą szkolną, zawiera ogrom różnorodnych wątków. Nie spodziewałam się, że to będzie tak złożona produkcja, w każdym odcinku scenarzyści odkrywali przed nami nowe karty, wprowadzając niespodziewane motywy, które zaskakująco dobrze łączyły się z całą historią. Wątki pobocznych bohaterów zostały ładnie rozbudowane, żaden z nich nie został pominięty. Nie jestem fanką drugiego romansu w School 2017 pomiędzy Song Dae Hwi oraz Hong Nam Joo, choć pod koniec udało mu się mnie kupić, z kolei wątek Seo Bo Ry był genialny, dodawał nutę goryczy całej dramie. Oh Sa Rang, najlepsza przyjaciółka Eun Ho, momentami mnie irytowała, lecz miło było zobaczyć zdrową, prawdziwą przyjaźń między dziewczynami, co wcale nie zdarza się tak często w serialach. Ogólnie mówiąc, jestem zachwycona grą młodych aktorów, zwłaszcza tych grających antagonistów, bo te role nie były łatwe do udźwignięcia, ale stanęli na wysokości zadania. Jedyne, co mnie denerwuje, to nagła przemiana jednego z głównych czarnych charakterów na samym końcu, która była kompletnie bez sensu.


Pisałam już o wątku romantycznym między głównymi bohaterami, ale muszę jeszcze wspomnieć o nich samych, bo naprawdę ich uwielbiam, rzadko się zdarza, by postaci tak bardzo mnie urzekły. Eun Ho to dziewczyna, która w każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji stara się szukać pozytywów – czasami jednak jej piękny, szeroki uśmiech ma za zadanie maskować ciężar, jaki nosi na swoich barkach. Uwielbiam to, jak zaraża innych dobrą energią, będąc małym promyczkiem szczęścia, jak nie pokazuje po sobie zmartwień, by nie denerwować innych, ale również nie jest niezniszczalna i czasami się załamuje. Eun Ho nie daje sobie w kaszę dmuchać i zawsze mówi głośno, gdy coś jej nie pasuje, walcząc o sprawiedliwe traktowanie. Do tego Ra Eun Ho posiada ogromną pasję – uwielbia rysować i w internecie zamieszcza kolejne odcinki swojego webtoona, marząc o studiowaniu w tym kierunku. Szczerze mówiąc, nie istnieje żaden aspekt, który by mnie w niej irytował, jest cudowną główną bohaterką: ciepłą, pełną optymizmu, radosną, a przy tym twardą, zaradną i walczącą o swoje.  Kim Sejeong, która zagrała główną rolę, stała się jedną z moich ulubionych aktorek. Hyun Tae Woon z kolei wydaje się być nieczułym, aroganckim dupkiem i to prawda, że posiada gwałtowny temperament, nad którym ciężko mu zapanować, lecz przy tym jest słodkim szczeniaczkiem <3 Zwłaszcza w towarzystwie Ra Eun Ho, dla której stara się złagodzić swój ciężki charakter. Hyun Tae Woon jest pełen gniewu, ale także szczerości i poczucia sprawiedliwości, podobnie jak Eun Ho posiada swoją pasję, którą jest projektowanie motocykli. Jego twarda powłoka skrywa miękkie serducho i mogłabym się w nieskończoność rozpływać nad Tae Woonem, który jest idealnym boyfriend material


School 2017 jest dramą, którą obowiązkowo musicie wpisać na swoją listę must watch! Kocham niemal każdy element tego serialu, który wciągnął mnie już od pierwszego odcinka, a potem właściwie nie mogłam oderwać się od monitora, z zapartym tchem śledząc kolejne segmenty. School 2017 to idealna mieszanka lekkiej produkcji na odstresowanie po ciężkim dniu z obrazem przekazującym ważne wartości; łączy w sobie romans, kryminał, akcję, rodzinną atmosferę i problemy społeczne, można się przy niej świetnie bawić, ale także wzruszyć. Od samego początku kibicuje się bohaterom, gra aktorska stoi na naprawdę wysokim poziomie i jestem wprost zachwycona! Jeżeli macie chwilkę czasu, koniecznie zabierzcie się za School 2017, nie zawiedziecie się!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj drogi Czytelniku!
Każde Twoje słowo sprawi mi wiele radości, niezależnie czy są to słowa pochwały, krytyki, obietnica przeczytania recenzowanej książki w przyszłości - wszystko wywoła na mojej twarzy geekowaty uśmiech.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia